19.11.18

Miksi apteekin pitää olla somessa?

Asiakkaat ovat somessa 

Harvassa ovat ne, jotka eivät työ- tai vapaa-ajallaan käytä lainkaan sosiaalista mediaa. Asiakkaat etsivät tietoa somesta ja he odottavat myös saavansa palvelua sosiaalisen median kautta. Mieti, millainen apteekin kohderyhmä on ja mikä sosiaalisen median palvelu sopisi juuri tälle kohderyhmälle. Jokaista sosiaalisen median palvelua ei tarvitse käyttää - pääset jo pitkälle, kun käytät yhtä palvelua säännöllisesti.

Mahdollisuus tehdä apteekin toiminta ja asiantuntijuus näkyväksi

Kokemukseni mukaan apteekkilaisilla on valtava määrä "hiljaista tietoa", mikä ei juuri näy apteekin ulkopuolelle. Apteekkialan ollessa suuressa murroksessa, on minusta entistä tärkeämpää vahvistaa apteekin asemaa luotettavan tiedon jakajana ja lääke- ja terveystiedon välittäjänä. 

Mahdollisuus tavoittaa suuri määrä ihmisiä pienellä budjetilla 

Digimarkkinoinnissa on se hienous verrattuna perinteiseen mainontaan (tv, radio, lehdet), että sen kautta pystyy valitsemaan hyvin tarkastikin mainonnan kohderyhmän. Toinen hienous on se, että pystyt tavoittamaan potentiaalisia asiakkaita pienilläkin kustannuksilla. Varaa siis ensi vuoden markkinointibudjetista osuus myös digimarkkinointiin! 

Ihmiset tekevät vertailuja netissä 

Millaisen ensivaikutelman sinun sivustostasi saa? Ostaisitko tuotteita tai palveluita ensivaikutelman perusteella?

Ystäväni kertoi yrittäneensä selvittää, myykö hänen lähiapteekkinsa hänen käyttämiään apteekkikosmetiikkatuotteita. Koska hän ei ollut löytänyt juuri mitään tietoja kyseistä apteekista netistä, hän päätyi tilaamaan tuotteet täysin toisen apteekin verkkoapteekista. Kun tuotat asiakasta palvelevaa hyödyllistä sisältöä someen, jäät mieleen ja saat etumatkaa tuntemattomiin toimijoihin!

Käytä tilaisuus: jää mieleen, vahvista brändiäsi ja palvele asiakkaitasi myös somessa!

Somefarmaseutti Johanna 


Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Back to Top