26.11.18

Viisi ideaa apteekin Facebook-päivityksiin



Jaa kuva apteekin arjesta 

Mikä on apteekin perusarkea? Hankittiinko apteekkilaisille uudet työtakit? Siirryittekö paperipusseihin? Kerro siitä Facebookissa! Vastuullisuus ja arjessa näkyvät teot esimerkiksi ympäristön puolesta ovat nyt erinomaisia päivitysaiheita sosiaalisessa mediassa.

Ihmisiä kiinnostavat ihmiset - työntekijät mukaan!

Vaikka apteekin somepäivitysvastuu olisi 2-3 työntekijällä, se ei tarkoita sitä etteikö muu henkilökunta voisi osallistua ideointiin ja materiaalin tekemiseen. Yrityksen työntekijöiden näkyminen sivulla antaa henkilökohtaisen vaikutelman: asiakas voi esimerkiksi miettiä, että jos menen käymään tässä apteekissa, siellä työskentelee apteekin sosiaalisessa mediassa näkyviä henkilöitä. Tietävätkö sinun sivusi tykkääjät millaisia työntekijöitä yrityksessä työskentelee?

Kerro yksittäisestä tuotteesta tai palvelusta videon muodossa

Videot, ja erityisesti Facebookiin suoraan ladatut videot, saavat Facebookissa paljon näkyvyyttä. Ihmiset pysähtyvät helpommin videon ääreen ja videossa on helpompi selittää lyhyessä ajassa esimerkiksi jonkin yksittäisen tuotteen käyttö. Videon avulla on helppo kiinnittää huomio, välittää viesti ja vahvistaa apteekin brändiä. Tätä päivitysmuotoa kannattaakin ehdottomasti hyödyntää Facebook-päivityksiä tehdessä. 

Minkä valitset? 

Tämä päivitysidea on siitä erinomainen, että se aktivoi tykkääjiä toimimaan. Kokeile siis päivitystä, jossa tykkääjät pääsevät kertomaan mielipiteensä, ja valitsemaan esimerkiksi 2-4 vaihtoehdosta mieleisimmän. 

Aloita oma päivityssarja 

Samantyyliset päivitykset tuovat sivustolle rytmiä. Parhaimmassa tapauksessa seuraajasi osaavat odottaa seuraavaa päivitystäsi, jos he tietävät, että jaat esimerkiksi ajankohtaisen tuotevinkin joka keskiviikko.


Somefarmaseutti Johanna 

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Back to Top