Palautteen antamisen pikaopas proviisoreille ja apteekkareille

59,00 €

Tuntuuko palautteen antaminen joskus vaikealta – tai unohtuuko se kiireessä?

Tiedät, että palaute voisi vahvistaa tiimiä, selkeyttää odotuksia ja nostaa työiloa. Mutta arjessa se jää – tilanteita menee ohi tai et tuskin ehdi edes pysähtyä sanoittamaan palautetta rakentavasti.

Tai ehkä mietit:
💭 “Miten sanon tämän niin, ettei se loukkaa?”
💭 “Onko tämä edes palautteen arvoinen?”
💭 “Voinko antaa palautetta, jos en ole varma, miten se otetaan vastaan?”

Ja kun palautetta ei anneta...

❌ Työyhteisöön alkaa hiipiä vääriä tulkintoja ja oletuksia.
❌ Erityisen hyvin suoriutuva työntekijä jää ilman huomiota – ja hiljainen tyytymättömyys kasvaa.
❌ Työn ilo, motivaatio ja selkeys alkavat murentua.

Palaute ei ole vain mukava lisä – se on johtamisen ydin.
Mutta palautteen antaminen ei tule useimmille meistä luonnostaan.
Siksi tarvitset selkeän mutta lempeän tavan lähestyä sitä.

Palautteen antamisen pikaopas apteekkarille ja proviisorille

Tämä käytännönläheinen opas on suunniteltu erityisesti sinulle, joka toimit esihenkilönä apteekissa.

Opit:

  • Miten annat palautetta arjessa – myös kiireessä

  • Mitä sanoa, kun palautteen antaminen jännittää

  • Miten voit käsitellä asiakaspalautetta työntekijöiden kanssa rakentavasti

  • Miten kiltteys tai epävarmuus eivät estä sinua antamasta palautetta

Mukana myös:

  • Esimerkkejä oikeista palautetilanteista

  • Käytännön työkaluja eri tilanteisiin: menetelmät, kysymykset ja muut vinkit

  • Kirjasuosituksia johtamiseen ja vuorovaikutukseen

  • Käytännönläheisen oppaan pituus on yhteensä 22 sivua.

Miksi tämä opas toimii?

✅ Voit ottaa sen käyttöön heti – ei teoriaähkyä, vaan selkeitä, ratkaisukeskeisiä kappaleita ja lause-esimerkkejä
✅ Toimii apteekin arjessa
✅ Tehty apteekkialan ehdoilla – kirjoittajana farmaseutti & valmentaja Johanna Hakamäki

Saat tuotteen heti käyttöösi digitaalisessa muodossa maksun jälkeen.

Maksutavat: kortit kuten Visa, Mastercard ja Google Pay.

Saat ostosta sähköpostiisi kirjanpitoon sopivan kuitin, jossa on alv. eriteltynä. Jos haluat tilata tuotteen mieluummin laskulla, lähetä sähköpostia johanna@somefarmaseutti.fi

Tuntuuko palautteen antaminen joskus vaikealta – tai unohtuuko se kiireessä?

Tiedät, että palaute voisi vahvistaa tiimiä, selkeyttää odotuksia ja nostaa työiloa. Mutta arjessa se jää – tilanteita menee ohi tai et tuskin ehdi edes pysähtyä sanoittamaan palautetta rakentavasti.

Tai ehkä mietit:
💭 “Miten sanon tämän niin, ettei se loukkaa?”
💭 “Onko tämä edes palautteen arvoinen?”
💭 “Voinko antaa palautetta, jos en ole varma, miten se otetaan vastaan?”

Ja kun palautetta ei anneta...

❌ Työyhteisöön alkaa hiipiä vääriä tulkintoja ja oletuksia.
❌ Erityisen hyvin suoriutuva työntekijä jää ilman huomiota – ja hiljainen tyytymättömyys kasvaa.
❌ Työn ilo, motivaatio ja selkeys alkavat murentua.

Palaute ei ole vain mukava lisä – se on johtamisen ydin.
Mutta palautteen antaminen ei tule useimmille meistä luonnostaan.
Siksi tarvitset selkeän mutta lempeän tavan lähestyä sitä.

Palautteen antamisen pikaopas apteekkarille ja proviisorille

Tämä käytännönläheinen opas on suunniteltu erityisesti sinulle, joka toimit esihenkilönä apteekissa.

Opit:

  • Miten annat palautetta arjessa – myös kiireessä

  • Mitä sanoa, kun palautteen antaminen jännittää

  • Miten voit käsitellä asiakaspalautetta työntekijöiden kanssa rakentavasti

  • Miten kiltteys tai epävarmuus eivät estä sinua antamasta palautetta

Mukana myös:

  • Esimerkkejä oikeista palautetilanteista

  • Käytännön työkaluja eri tilanteisiin: menetelmät, kysymykset ja muut vinkit

  • Kirjasuosituksia johtamiseen ja vuorovaikutukseen

  • Käytännönläheisen oppaan pituus on yhteensä 22 sivua.

Miksi tämä opas toimii?

✅ Voit ottaa sen käyttöön heti – ei teoriaähkyä, vaan selkeitä, ratkaisukeskeisiä kappaleita ja lause-esimerkkejä
✅ Toimii apteekin arjessa
✅ Tehty apteekkialan ehdoilla – kirjoittajana farmaseutti & valmentaja Johanna Hakamäki

Saat tuotteen heti käyttöösi digitaalisessa muodossa maksun jälkeen.

Maksutavat: kortit kuten Visa, Mastercard ja Google Pay.

Saat ostosta sähköpostiisi kirjanpitoon sopivan kuitin, jossa on alv. eriteltynä. Jos haluat tilata tuotteen mieluummin laskulla, lähetä sähköpostia johanna@somefarmaseutti.fi

Usein kysyttyä

  • Käytännönläheisen e-kirjan (PDF) nimeltä Palautteen antamisen pikaopas proviisoreille ja apteekkareille
     • Selkeät esimerkit, kysymykset ja työkalut arjen palautetilanteisiin
     • Soveltuu niin esimiehille kuin koko henkilökunnallekin

    Valmiit fraasit ja mallilauseet palautteen antamiseen
     • Kun haluat sanoa jotain hyvää – mutta et keksi sanoja
     • Kun haluat puhua vaikeasta asiasta – mutta pelkäät reaktiota

    Kuva Joharin ikkunasta – visualisoi palautteen roolin vuorovaikutuksessa
     • Helppo avata tiimin kanssa keskusteluksi

    Yhteenvetotaulukko eri palautetilanteisiin
     • Mitä työkaluja käyttää missäkin tilanteessa

    Apukysymykset ja kannustimet kiittämisen vahvistamiseen
     • Saat vinkit esim. palaverin kiittämiskierrokseen

    Kirjavinkit palautekulttuurin kehittämiseen
     • Jaan suosikkiteokseni sinulle

    Käyttövinkit: Miten teet palautteen antamisesta osan arkea
     • Pieni systeemi auttaa muistamaan, vaikka olisi kiire

  • Sisällysluettelo

    • Johdanto

    • Miten palautteen puute näkyy?

    • Apteekkityössä silmä tottuu virheisiin – mutta hyvääkin voi oppia näkemään

    Tyypillisiä haasteita palautteen antamisessa ja miten ratkaista tilanteet:

    • Haaste 1: Reipas ja hyvin pärjäävä jää helposti ilman tukea

    • Haaste 2: Koen olevani kiltti – ja vaikeiden asioiden puheeksi ottaminen tuntuu vaikealta

    • Haaste 3: Vaikeista asioista ei uskalleta puhua

    • Haaste 4: Kun asiakaspalaute yllättää

    • Miksi palaute ei aina mene perille?

      • Yksi sana, jota kannattaa välttää

    • Entä muiden esihenkilöiden rooli? – Proviisorin paikka palautteessa

    Tapoja & työkaluja:

    • Itsetuntemus ja reflektointi palautteen pohjana

    • Työkalu: Joharin ikkuna

    • Kiitoksen voima – pieni sana, suuri vaikutus

    • Luo palautteen antamisesta systeemi – koska muuten se unohtuu

    • Yhteenveto

    • Mitä teen seuraavaksi?

    • Kirjavinkit

  • Heti maksun jälkeen saat ladattavan PDF-tiedoston sähköpostiisi ja tilausvahvistuksen, jossa on myös kirjanpitoon sopiva kuitti ostoksesta.

  • Tiedoston voi halutessaan myös tulostaa. Tuote toimitetaan digitaalisena sähköpostiin heti oston jälkeen.

  • Kyllä. Voit ladata tiedoston ja palata siihen milloin tahansa – vaikka vasta viikkojen tai kuukausien päästä.

  • Kyseessä on kertamaksullinen tuote – et sitoudu mihinkään eikä tule jatkomaksuja.

  • Voit maksaa turvallisesti kortilla (Visa, Mastercard) ja useilla muilla maksutavoilla, kuten Google Paylla. Maksunvälityksestä vastaa Squarespace Payments. Maksu on SSL-suojattu.

    Oston jälkeen saat sähköpostiin tilausvahvistuksen, jossa on myös kirjanpitoon sopiva kuitti ostoksesta.

  • Kyllä, voit tilata tuotteen lähettämällä sähköpostia johanna@somefarmaseutti.fi