Reseptitiskille kertyy jonoa. Ensimmäinen asiakas selaa kännykkää, toinen haahuilee pitkin apteekin käytäviä, kolmas vilkaisee reseptitiskin lähettyvillä olevaa isoa esillepanoa, jossa on vitamiineja, mutta palaa takaisin tyhjin käsin.
Saatat miettiä, miten nuo odotusminuutit saisi muutettua ostopäätöksiksi.
Pitäisikö kokeilla jotain uutta – mutta mitä? Ja mistä saisi helppoja ideoita, jotka eivät tarkoittaisi remonttia, isoja investointeja tai kuukausien projektilistaa?
Samaan aikaan Ruotsissa ja Lontoossa apteekit kehittivät asiakaspalvelua ja myymäläkokemusta pienillä, mutta tehokkailla muutoksilla.Kun astuin sisään erääseen lontoolaiseen apteekkiin, ovella oli heti työntekijä tervehtimässä. Jos en tarvinnut apua, hän jätti minulle pienen “siemenen”:
"Just letting you know these are 15% off today."
Ruotsissa huulivoidetta tutkiessani työntekijä hymyili ja totesi:
"Det här är en storsäljare hos oss."
Yksi lause – ja tuote alkoi kiinnostaa enemmän.
Näin myös, miten apteekit hyödynsivät:
✔ Ota x, maksa y -tarjouksia
✔ Senioritiistaita ja muita teemapäiviä, jotka ohjasivat asiointia tietyille päiville
✔ Runsaita esillepanoja kassojen ja reseptitiskien yhteydessä, joihin oli helppo tarttua odottaessa
Moni näistä ideoista on toteutettavissa ilman suuria investointeja tai monimutkaisia projekteja. Ne voivat näkyä heti sekä myynnissä että asiakaskokemuksessa.
Webinaarissa jaan 10 käytännön esimerkkiä Ruotsin ja Lontoon apteekeista ja kerron, miten voit soveltaa niitä jo tänä syksynä.
Saat tallenteen (60 min) lisäksi webinaarin kirjallisen materiaalin.
Saat myös vinkkejä, miten:
✔ käsitellä asiakkaan vastaväitteet lempeästi
✔ luoda myyntiä ilman tyrkyttämistä
✔ käyttää esillepanoja tehokkaasti
Kenelle?
Kun klikkaat Osta nyt-painiketta, ostos siirtyy ostoskoriin. Viimeistele ostos klikkaamalla ostoskoria sivun oikeassa ylälaidassa.
Reseptitiskille kertyy jonoa. Ensimmäinen asiakas selaa kännykkää, toinen haahuilee pitkin apteekin käytäviä, kolmas vilkaisee reseptitiskin lähettyvillä olevaa isoa esillepanoa, jossa on vitamiineja, mutta palaa takaisin tyhjin käsin.
Saatat miettiä, miten nuo odotusminuutit saisi muutettua ostopäätöksiksi.
Pitäisikö kokeilla jotain uutta – mutta mitä? Ja mistä saisi helppoja ideoita, jotka eivät tarkoittaisi remonttia, isoja investointeja tai kuukausien projektilistaa?
Samaan aikaan Ruotsissa ja Lontoossa apteekit kehittivät asiakaspalvelua ja myymäläkokemusta pienillä, mutta tehokkailla muutoksilla.Kun astuin sisään erääseen lontoolaiseen apteekkiin, ovella oli heti työntekijä tervehtimässä. Jos en tarvinnut apua, hän jätti minulle pienen “siemenen”:
"Just letting you know these are 15% off today."
Ruotsissa huulivoidetta tutkiessani työntekijä hymyili ja totesi:
"Det här är en storsäljare hos oss."
Yksi lause – ja tuote alkoi kiinnostaa enemmän.
Näin myös, miten apteekit hyödynsivät:
✔ Ota x, maksa y -tarjouksia
✔ Senioritiistaita ja muita teemapäiviä, jotka ohjasivat asiointia tietyille päiville
✔ Runsaita esillepanoja kassojen ja reseptitiskien yhteydessä, joihin oli helppo tarttua odottaessa
Moni näistä ideoista on toteutettavissa ilman suuria investointeja tai monimutkaisia projekteja. Ne voivat näkyä heti sekä myynnissä että asiakaskokemuksessa.
Webinaarissa jaan 10 käytännön esimerkkiä Ruotsin ja Lontoon apteekeista ja kerron, miten voit soveltaa niitä jo tänä syksynä.
Saat tallenteen (60 min) lisäksi webinaarin kirjallisen materiaalin.
Saat myös vinkkejä, miten:
✔ käsitellä asiakkaan vastaväitteet lempeästi
✔ luoda myyntiä ilman tyrkyttämistä
✔ käyttää esillepanoja tehokkaasti
Kenelle?
Kun klikkaat Osta nyt-painiketta, ostos siirtyy ostoskoriin. Viimeistele ostos klikkaamalla ostoskoria sivun oikeassa ylälaidassa.